Школа глуме и говора - пријави се за аудицију сада:

БЕМУС 2013.

43 Бемус, одржан је од 12-21. октобра.
Копродукција: ЈУГОКОНЦЕРТ и Омладинско позориште ДАДОВ

12. октобра у Сава центру, Фестивал отвара Хор и Симфонијски оркестар РТС, хор Обилић АКУД Бранко Крсмановић, Академски хор Цоллегиум Мусицум, солисти Ајле Асоњи, сопран (Естонија), Наташа Јовић-Тривић, мецосопран (Србија), Марсел Рејанс, тенор (Холандија), Луциано Батинић, бас (Хрватска) и Бојан Суђић, диригент. Реквијем Ђузепа Вердија у години у којој се обележава 200 година од рођења композитора. Иако је Ђу338_Отварање-Бемусазепе Верди свакако најпознатији по својим оперским ремек-делима, било би неправедно рећи да Реквијем не спада у ред таквих врхунских остварења. То је ипак једино композиторево дело које није писано за позориште, а настало је на некој врсти животне прекретнице великог мајстора – после бриљантног и звезданог успона његових очаравајућих опера, дошао је до релативног мира старијег доба.

14. октобра у Великој сали Коларчеве задужбине пијаниста Александар Шандоров ће одржати реситал: Јоханес Брамс (1833 – 1897): Варијације на Хендлову тему, Игор Стравински (1882 – 1971): Петрушка, Сергеј Прокофјев (1891 – 1953): Соната бр.3, Јоханес Брамс (1833 – 1897): Интермецо оп. 117 бр.3, Алберто Хинастера (1916 – 1983): Соната за клавир бр.1.

15. октобар – српска премијера комичне опере композиторке Исидоре Жебељан Две главе и девојка. Опера је премијерно изведена прошлог лета у Сијени уз велики успех и сјајне критике.Либрето: Борислав Чичовачки, режија и сценографија: Ран Артур Браун, асистент редитеља: Тамара Хатлер, костимограф: Ангелина Атлагић, сценски покрет и акробације: Петер Грос, видео рад: Лилеван Жебељан Оркестар у чијем је саставу 12 еминентних српских музичара, Премил Петровић, диригент, Ајле Асоњи, сопран , Анета Илић, сопран, Пјотр Прохера, баритон, Ајван Ладлоу, баритон и Никола Ђуричко, наратор

16. октобар АНСАМБЛ МЕТАМОРФОЗИС, Саша Мирковић, виола – уметнички директор
Станко Мадић, виолина, Александар Радуловић, вибрафон и звона. Програм:Луиђи Бокерини (1743 – 1805): Нигхт Мусиц оф тхе Стреетс оф Мадрид, за гудаче Хенри Персел (1659 – 1695): Суите фром Тхе Олд Бацхелор, за гудаче ( српска премијера) Лера Ауербах (1973): Согно ди Стабат Матер, за виолину, виолу и вибрафон (српска премијера)Арво Перт (1935): Цантус ин Мемориам оф Бењамин Бриттен, за гудаче и звона Гија Канчели (1935): Абии не видерем, за виолу, гудаче, бас гитару и клавир (српска премијера)
Диригент: Немања Митрашевић, Астор Пјацола (1921 – 1992): Ле Гранд Танго, за виолу, гудаче и клавир.

Прави фестивалски програм са четири српске премијере!

17. октобар – у сали Београдског драмског позоришта АНСАМБЛ СТУДИО 6 и ХАЈНЕР ГЕБЕЛС Уметничко вођство: Милана Зарић и Ненад Марковић, Шан Едвардс, диригент, Јан Дирден, дизајнер тона

Програм: Хајнер Гебелс (1952): Тхе Сонгс оф Wарс И Хаве Сеен – српска премијера.

Ова збирка “песама” је заснована на избору текстова Гертруде Штајн који су настали током Другог светског рата у Француској и које је објавила Рандом Хоусе 1945. године. Реч “песме” у наслову не подразумева певање текста већ оне само одговарају на лаку, опуштајућу, репетитивну и песмолику форму овог циклуса са 26 ставова.Текстове читају сами музичари, али искључиво женски део ансамбла. Текстови су подељени међу уметницама на основу захтева њихових инструмената и слободног времена којим располажу током извођења. Поред неколико делова који подсећају на хорско декламовање, композитор препоручује да се што већи број чланица ансамбла укључи у читања. Иако је композиција оригинално написана за два оркестра (Лондон Синфониетта и Орцхестра оф тхе Аге оф Енлигхтенмент) поставка сцене не прати овај концепт и музичари уобичајено седе тако што су мушки чланови ансамбла позади унеколико уздигнути на подијуму, док жене формирају полукруг у предњем делу сцене.

18. октобар у Великој сали Коларчеве задужбине наступиће КСЕНИЈА ЈАНКОВИЋ, виолончело и НЕНАД ЛЕЧИЋ, клавир. На програму су Роберт Шуман (1810 – 1856): Пет комада у народном стилу за виолончело и клавир, Феликс Менделсон (1809 – 1847): Соната бр. 2 за клавир и виолончело, оп. 58, Де-дур Роберт Шуман (1810 – 1856): Фантасични комади оп. 73 за виолончело и клавир Феликс Менделсон (1809 – 1847): Соната бр. 1, оп. 45, Бе-дур за клавир и виолончело

Роберт Шуман (1810 – 1856): Адађо и Алегро оп. 70 за виолончело и клавир.

19. октобар – у Великој сали Коларчеве задужбине наступиће Прво београдско певачко друштво, Дечји хор Првог београдског певачког друштва, Светлана Вилић, диригент и солисти Људмила Грос-Поповић, Снежана Савичић-Секулић и Марчела Франческо (сопрани),Бојан Букумирић и Александар Секулић (тенори),Ђорђе Томић и Љубомир Ћурчић (басови), Небојша Брдарић, фрула

На програму је духовна и световна музика

21. октобар – у Великој сали Коларчеве Бемус затвара реномирани француски барокни ансамбл ЛЕС МУСИЦИЕНС ДУ ЛОУВРЕ ГРЕНОБЛЕ са програмом посвећеним делима Јохана Себастијана Баха, а посебну чар овом програму даје Овен Вилетс, контратенор, као глас какав се изузетно ретко чује на београдским подијумима.

Извршна продукција

ДАНИ СЛОБОДЕ 2023.

20 . 10 – 1. 11. 2023. ДАНИ СЛОБОДЕ, традиционална градска манифестација која слави два веома важна датума из историје Београда, 1. новембар 1918 –

Сазнај више »