ČETIRI GODIŠNJA DOBA

O PREDSTAVI

Četiri godišnja doba (italijanski Le quattro stagioni) je popularni naziv za ciklus od četiri koncerta za violinu i orkestar, delo italijanskog baroknog kompozitora i violiniste Antonija Vivaldija. Delo je napisano 1723. godine kao deo zbirke od 12 koncerata, a objavljen je 1725. Ovo delo je naročito bilo popularno u Francuskoj, a sam kralj Luj XV je zahtevao da se jedan od ovih koncerata “Proleće” (La Primavera) izvodi specijalno za njega. Četiri godišnja doba predstavljaju najhrabriji muzički program iz baroknog perioda. Sam kompozitor je napisao sonete koji idu uz svaki pojedinačni stav u ovim koncertima. Ono što je zadivljujuće u ovom delu je kako je Vivaldi precizno muzički opisao svaki sonet bez gubljenja ukupnog kvaliteta i ravnoteže samog muzičkog dela. U ova četiri koncerta Vivaldi opisuje zvukom svoje violine lepote svakog godišnjeg doba i stvara ugođaj svakog od njih. Na primer: “fortissimo u Letu dočarava oluju s grmljavinom, a visoki tonovi violina i staccato u Zimi oštrinu leda.” Koncerti slede ustaljeni oblik od tri stava: (brzi – polagani – brzi). Ideja je bila da predstava nastane prvenstveno kao kombinacija scenskog pokreta i narativnog, propratnog teksta. Četiri godišnja doba koja nam je Vivaldi podario, prenosimo na scenu kao četiri evolutivna perioda ljudske vrste, od kamenog doba, srednjeg veka, baroknog perioda dvorova, i savremenog 21. veka. Predstava je zamišljena da komunicira sa publikom nevezano od toga na kojem području se igra – univerzalnim jezikom muzike i pokreta, oživljavamo jedan put kroz vreme i analiziramo gde se mi danas na tom putu nalazimo. Takođe, bitno je i napomenuti da predstava nastaje kao omaž čuvenoj predstavi DADOV-a iz 1988. godine, u režiji Gorana Golovkova.

Marko Čelebić

Režija

Đorđe Kosić

Tekst

Mirko Knežević

Asistent reditelja

Ostali učesnici:

Dramaturg: Đorđe Kosić

Kostimograf: Katarina Grčić

Muzika: Antonio Vivaldi

IGRAJU

Jovana Hadži Đikić, Aleksandra Urošević, Aleksandra Čović, Teodora Milenković, Anđela Bašić, Natalija Savić, Branka Vulićević, Katarina Aleksić, Žana Jelovac, Bogdan Bogdanović, Strahinja Popović, Filip Paprić, Tihomir Nikitović, Ana Branković

GALERIJA

REDITELJ

Marko Čelebić, rođen  1995. godine u Novom Sadu. Student je treće godine pozorišne i radio režije na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, u klasi prof. Dušana Petrovića i Ane Tomović. Pre FDU-u studirao ekonomiju na WU (Wirtschaftsuniversitaet Wien) u Beču. Autor je studentskih predstava “Perje” (Raymond Carver) i  “Ruined” (Lynn Nottage), a dramu “Ruska smrt” (Irena Vaskovska) postavio je na Festivalu ruske drame u “UK Vuk” 2017. godine. Koautor je predstave “Transit” koja je izvodjena u Besancon-u, Francuska. Takodje je radio kao asistent režije kod Darijana Mihajlovića u predstavi “Florentinski Šešir” (Ežen Labiš) pozorište “Boško Buha” i Aleksandra Popovskog u predstavi “Dopler” (Erlend Lu), “Srpsko Narodno Pozorište”, Novi Sad. Ove godine postavio je predstavu “Realno, što da ne” koja se igra na repertoaru u UK Vuk. Na Fakultetu Dramskih Umetnosti režirao predstavu Georga Bihnera „Leons i Lena“, koja je premijerno izvedena 23. Aprila 2019. godine.

NA REPERTOARU

Trenutno nije na repertoaru.

NA REPERTOARU

Trenutno nije na repertoaru.