Škola glume i govora - prijavi se za audiciju sada:

BEMUS 2013.

43 Bemus, održan je od 12-21. oktobra.
Koprodukcija: JUGOKONCERT i Omladinsko pozorište DADOV

12. oktobra u Sava centru, Festival otvara Hor i Simfonijski orkestar RTS, hor Obilić AKUD Branko Krsmanović, Akademski hor Collegium Musicum, solisti Ajle Asonji, sopran (Estonija), Nataša Jović-Trivić, mecosopran (Srbija), Marsel Rejans, tenor (Holandija), Luciano Batinić, bas (Hrvatska) i Bojan Suđić, dirigent. Rekvijem Đuzepa Verdija u godini u kojoj se obeležava 200 godina od rođenja kompozitora. Iako je Đu338_Otvaranje-Bemusazepe Verdi svakako najpoznatiji po svojim operskim remek-delima, bilo bi nepravedno reći da Rekvijem ne spada u red takvih vrhunskih ostvarenja. To je ipak jedino kompozitorevo delo koje nije pisano za pozorište, a nastalo je na nekoj vrsti životne prekretnice velikog majstora – posle briljantnog i zvezdanog uspona njegovih očaravajućih opera, došao je do relativnog mira starijeg doba.

14. oktobra u Velikoj sali Kolarčeve zadužbine pijanista Aleksandar Šandorov će održati resital: Johanes Brams (1833 – 1897): Varijacije na Hendlovu temu, Igor Stravinski (1882 – 1971): Petruška, Sergej Prokofjev (1891 – 1953): Sonata br.3, Johanes Brams (1833 – 1897): Intermeco op. 117 br.3, Alberto Hinastera (1916 – 1983): Sonata za klavir br.1.

15. oktobar – srpska premijera komične opere kompozitorke Isidore Žebeljan Dve glave i devojka. Opera je premijerno izvedena prošlog leta u Sijeni uz veliki uspeh i sjajne kritike.Libreto: Borislav Čičovački, režija i scenografija: Ran Artur Braun, asistent reditelja: Tamara Hatler, kostimograf: Angelina Atlagić, scenski pokret i akrobacije: Peter Gros, video rad: Lilevan Žebeljan Orkestar u čijem je sastavu 12 eminentnih srpskih muzičara, Premil Petrović, dirigent, Ajle Asonji, sopran , Aneta Ilić, sopran, Pjotr Prohera, bariton, Ajvan Ladlou, bariton i Nikola Đuričko, narator

16. oktobar ANSAMBL METAMORFOZIS, Saša Mirković, viola – umetnički direktor
Stanko Madić, violina, Aleksandar Radulović, vibrafon i zvona. Program:Luiđi Bokerini (1743 – 1805): Night Music of the Streets of Madrid, za gudače Henri Persel (1659 – 1695): Suite from The Old Bachelor, za gudače ( srpska premijera) Lera Auerbah (1973): Sogno di Stabat Mater, za violinu, violu i vibrafon (srpska premijera)Arvo Pert (1935): Cantus in Memoriam of Benjamin Britten, za gudače i zvona Gija Kančeli (1935): Abii ne viderem, za violu, gudače, bas gitaru i klavir (srpska premijera)
Dirigent: Nemanja Mitrašević, Astor Pjacola (1921 – 1992): Le Grand Tango, za violu, gudače i klavir.

Pravi festivalski program sa četiri srpske premijere!

17. oktobar – u sali Beogradskog dramskog pozorišta ANSAMBL STUDIO 6 i HAJNER GEBELS Umetničko vođstvo: Milana Zarić i Nenad Marković, Šan Edvards, dirigent, Jan Dirden, dizajner tona

Program: Hajner Gebels (1952): The Songs of Wars I Have Seen – srpska premijera.

Ova zbirka “pesama” je zasnovana na izboru tekstova Gertrude Štajn koji su nastali tokom Drugog svetskog rata u Francuskoj i koje je objavila Random House 1945. godine. Reč “pesme” u naslovu ne podrazumeva pevanje teksta već one samo odgovaraju na laku, opuštajuću, repetitivnu i pesmoliku formu ovog ciklusa sa 26 stavova.Tekstove čitaju sami muzičari, ali isključivo ženski deo ansambla. Tekstovi su podeljeni među umetnicama na osnovu zahteva njihovih instrumenata i slobodnog vremena kojim raspolažu tokom izvođenja. Pored nekoliko delova koji podsećaju na horsko deklamovanje, kompozitor preporučuje da se što veći broj članica ansambla uključi u čitanja. Iako je kompozicija originalno napisana za dva orkestra (London Sinfonietta i Orchestra of the Age of Enlightenment) postavka scene ne prati ovaj koncept i muzičari uobičajeno sede tako što su muški članovi ansambla pozadi unekoliko uzdignuti na podijumu, dok žene formiraju polukrug u prednjem delu scene.

18. oktobar u Velikoj sali Kolarčeve zadužbine nastupiće KSENIJA JANKOVIĆ, violončelo i NENAD LEČIĆ, klavir. Na programu su Robert Šuman (1810 – 1856): Pet komada u narodnom stilu za violončelo i klavir, Feliks Mendelson (1809 – 1847): Sonata br. 2 za klavir i violončelo, op. 58, De-dur Robert Šuman (1810 – 1856): Fantasični komadi op. 73 za violončelo i klavir Feliks Mendelson (1809 – 1847): Sonata br. 1, op. 45, Be-dur za klavir i violončelo

Robert Šuman (1810 – 1856): Adađo i Alegro op. 70 za violončelo i klavir.

19. oktobar – u Velikoj sali Kolarčeve zadužbine nastupiće Prvo beogradsko pevačko društvo, Dečji hor Prvog beogradskog pevačkog društva, Svetlana Vilić, dirigent i solisti Ljudmila Gros-Popović, Snežana Savičić-Sekulić i Marčela Frančesko (soprani),Bojan Bukumirić i Aleksandar Sekulić (tenori),Đorđe Tomić i Ljubomir Ćurčić (basovi), Nebojša Brdarić, frula

Na programu je duhovna i svetovna muzika

21. oktobar – u Velikoj sali Kolarčeve Bemus zatvara renomirani francuski barokni ansambl LES MUSICIENS DU LOUVRE GRENOBLE sa programom posvećenim delima Johana Sebastijana Baha, a posebnu čar ovom programu daje Oven Vilets, kontratenor, kao glas kakav se izuzetno retko čuje na beogradskim podijumima.

Izvršna produkcija

DANI SLOBODE 2023.

20 . 10 – 1. 11. 2023. DANI SLOBODE, tradicionalna gradska manifestacija koja slavi dva veoma važna datuma iz istorije Beograda, 1. novembar 1918 –

Saznaj više »