ФЕСТИВАЛ ”НОВИ БАЛКАНСКИ РИТАМ” У ДАДОВУ – 3. 09. У 19 цас.

Четврто издање фестивала „Нови балкански ритам“ одржаће се од 2. до 4. септембра у Новом Саду, Сремским Карловцима, Сремској Митровици и Београду. Фестивал промовише технику телесне музике. У сарадњи са Пољским институтом у Београду, позориштем „Розбарк“ из Битома и Академијом драмских уметности из Кракова у оквиру фестивал биће реализоване плесне и музичке представе, радионице и концерти. Фестивал организује УГ „Отворени круг Нови Сад.

У Дадову ће 3. септембра од 19 часова бити изведена музичко – плесна представа „Миррор wитх соунд“, у изведби дуа Алице ин WондерБанд и позоришта „Розбарк“.

Традиционалне песме Шлезије и Војводине сусрец́у се са плесом и покретом, причајуц́и приче о животу, рату, љубави, срец́и и подршци. Магична атмосфера телесне музике претвара песме у приче. Ово истраживање огледа две културе и нације, проналазец́и сличности и разлике на интуитиван и инвентиван начин. Покрет производи звук телесним перкусијама и одјекује визуелним и акустичним ритмом.

Екипа пројекта је јединствена интернационална заједница (Пољска, Србија, Египат), старости од 20 до 50 година, која дише на сцени у истом ритму. На крају представе, публика учествује у радионици где учи оригинални аранжман телесне музике из Шлезије за традиционалну песму под називом „Оwцзарецзек насз“. Завршавајуц́и џем сесијом заједно са музичарима, стижу на завршно одредиште овог путовања, истражујуц́и културе, традиције, музику, позориште, покрет, као и саме себе.

Извођачи и ко-креатори:

Певачи, плесачи, покрет и кореографија: Сабина Летнер, Јулија Левандовска, Ана Врбашки, Марко Дињашки 

Музичари: Амр Ел Занати, Лукаш Малок

Плесачи: Каролина Рудолф, Ана Грођицка, Александра Кепинска, Данијел Зих, Камил Бончик 

Звук: Боба Видриц́ 

Дизајн светла: Дастин Гречило

Асистенција: Јакуб Запартович

Продукција, координација, организација, видео: Матеуш Ковалски

У наставку програма одржаће се програм Националне Академије драмских уметности из Кракова Дим

“Дим” је перформативни рад развијен као завршни пројекат за трец́у годину предмета Технике савременог плеса на Одсеку за плесно позориште у Битому, који води др Ерик Макохон. Настао као резултат интензивног семестралног процеса, рад истражује пресек физичке технике и сценског присуства. Посебан фокус је посвец́ен артикулацији покрета на макро и микро нивоима, пажњи посвец́еној кореографским детаљима и појму стилизације као креативног сочива. Рад се такође бави граничним стањима и квалитетима сличним трансу, посебно у вези са управљањем енергијом на сцени.

Ова истраживања су била утемељена у пракси преекспресивности – централном принципу педагошке методе др Макохона, која црпи из теоријских оквира Еуђенија Барбе и методологија Јежија Гротовског. “Дим” се поклапа са естетиком импресионистичког извођења, циљајуц́и не да приповеда, вец́ да евоцира – сензорно искуство које позива публику у заједнички, интуитивни простор.

Кореографија: Ерик Макохон 

Извођачи/плесачи: Ана Грођицка, Каролина Котва, Каролина Кулеша, Викториа Островска, Ас Радецки, Доминика Сервин, Каролина Рудолф (замена Шћепан Возниак) 

Студенти ИИИ године Одсека за плесно позориште

Др Ерик Макохон је кореограф, педагог, оснивач и уметнички директор Краковског плесног позоришта. Ради као предавач на Одсеку за плесно позориште Националне академије позоришне уметности у Кракову.

Фото: Нада Зганк

Све вести