80 očiju

Po motivima istoimene turske narodne bajke.
Predstava je nastala u saradnji sa Fakultetom dramskih umetnosti u Beogradu.

O PREDSTAVI

Priča o mladom princu Uguru nastala je po motivima turske narodne bajke 80 očiju koju mi je čitala baka kada sam bila mala. Odluka da se referišem na ovu bajku je došla prirodno zbog mnoštvo motiva koji se provlače kroz priču, kako direktno tako i između redova. Baveći se njima, shvatila sam da je ovo priča o inicijaciji svakog mladog čoveka koji treba da kroči u, na prvi ali istinit pogled, strašan svet odraslih. Ugur je ceo svoj život proveo u lažima koje su bile predstavljene u vidu savršenog staklenog zvona, u kome je sve dozvoljeno. Sve osim slobode. Ugur kreće u avanturu onog momenta kada odlučuje da je istina važnija od komfora.

Pišući ovu dramu, pitanje koje je mene mučilo je isto koje je pratilo Ugura kroz ceo njegov put ka odrastanju – Da li je postoji porodično prokletstvo koje nas određuje kakvi ćemo da postanemo? Kolika je naša snaga, da se kao individualno biće, odupremo iskušenjima i navikama kako bi postali ono što zaista želimo? I da li uopšte, možemo da utičemo na to? Ne postoji rešenje u vidu jednog odgovora. Za neke je spas jednostavno – postaviti pitanje.

Nađa Mišković, autorka drame

Marko Čelebić

Režija

Aleksandar Bugarski

Scenografija

Aleksandra Pecić Mladenović

Kostim

Ostali učesnici:

Scenski pokret: Mirko Knežević
Muziкa: Boško Mijušković
Dizajn plakata: Danilo Mlađenović
Izrada scenografije: Saško Krstev
Garderober: Jelena Dunjić
Šminka i frizura: Valentina Čiča
Majstor tona: Lazar Krstev
Majstor svetla: Aleksandar Radenović
Dekorater: Milenko Kuzmanović
Inscipijent: Maša Zorić 

IGRAJU

Igraju članovi ansambla Dadov: Minja Ðelkapić, Olga Tošev , Vanja Krstić, Aleksandra Zelenković, Mina Rakočević, Dunja Dragosavac, Andrea Tomić, Leona Pajović, Ksenija Turčinović, Tara Petrović , Andrea Stefanović, Petra Karl, Sofija Đurković, Anja Ćuić, Sofija Blagojević, Maja Naumović, Nađa Ćirić, Milica Radonjić, Milica Vuksanović, Zoja Ćirić, Tara Dumonjić, Tadija Petrović , Veljko Dragačević, Simon Vujić, Luka Panić, Nikola Milošević, Teofil Stojković Beguš, Todor Krsmanović, Kosta Stanković, Uroš Kojić, Viktor Milić, Jakša Radenković, Simeon Obradović, Pavle Glišić, Veljko Brđanin, Teodor Đurđević, Teodor Radivojević, Nikola Rojević, Luka Obradović, Konstantin Jovanović i Simon Jegorović.

GALERIJA

REDITELJ

Marko Čelebić, rođen je 1995. godine u Novom Sadu. Završio je osnovne i master studije na Кatedri za pozorišnu i radio režiju na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu u klasi profеsоra Dušana Petrovića, Darijana Mihajlovića i Ane Tomović. Pre FDU-a studirao je ekonomiju na WU (Wirtschaflsuniversiteat Wien) u Beču. Od 2019. do 2023. godine radio je na FDU kao demonstrator na predmetu Pozorišna režija kroz medije. Režirao je više profesionalnih predstava od koji su najzapaženije – „Velika depresija“ (Srpsko narodno pozorište) – Sterijino pozorje takmičarska selekcija, 2020. godine, „Milenijum u Beogradu“ (Narodno pozorište) 2023. godine, „Misterija Vasiljev“ (Bitef teatar) 2024.

U Dadovu je do sada režirao sledeće predstave:
Kada pričamo o ljubavi da li pričamo (2019)
Četiri godišnja doba (2020)
– Bombona (2021)
– Roditelji (2023)
– Šešir profesora Koste Vujića (2024)
– 80 očiju (2025)

PISAC

Nađa Mišković rođena je 4. 3. 2003. godine u Novom Sadu. Pohađala je osnovnu školu Svetozar Marković Toza u Novom Sadu paralelno sa muzičkom školom Josif Slavenski u Zrenjaninu, klavirski odsek. Tokom osnovne škole učestvovala je u pisanju radio emisija za decu na RTV-u: A sad ja i Tinejdž svet. Gimnaziju opšteg tipa Svetozar Marković u Novom Sadu pohađala je paralelno sa srednjom muzičkom školom Isidor Bajić u Novom Sadu, teorijski smer.

U osnovnoj i srednjoj školi učestvovala je u takmičenjima iz književnosti gde je ostvarila uspehe i na republičkom i na okružnom nivou. Tokom četiri godine gimnazijskog školovanja bila je član dramske trupe Point de vue (Tačka gledišta). Iz francuskog jezika ima položen DELF ispit, nivo B1. Fakultet dramskih umetnosti u Beogradu upisala je 2022. godine i trenutno pohađa treću godinu, modul dramaturgija.

Radila je kao scenaristkinja na više studentskih filmova od kojih su neki: Pogledaj me mama, Kćeri, Priroda i društvo i Mama. Nađa je bila učesnik Playground Fabulamundi projekta kao i Sarajevo Theatre Showcase rezidencije 2025. godine.