Обука наставника 2017.

Министарство просвете, науке и технолошког је у сарадњи са Омладинским позориштем ДАДОВ у Београду реализовало је у четвртак 19. јануара 2017. године програм стручног усавршавања за запослене у образовању под називом „Обука наставника за третман теме вршњачког насиља кроз драмску форму“.

Укупан број пријављених наставника је 241. Програму је присуствовало 94 наставника што представља пун капацитет обуке. За остале наставнике, њих 137 формирана је „листа чекања“ уколико се у договору са Министарством направе наредни термини обуке у фебруару и марту.

Аутори програма обуке су:

  1. 1. Биљана Лајовић, специјалиста школске психологије
  2. 2. Милена Опарница, психолог
  3. 3. Тијана Грумић, драматург
  4. 4. Владан Ђурковић, позоришни редитељ

Програм је трајао осам (8) сати – један радни дан.

     Обука је почела у заказаном термину у 10 часова, уводну реч имала је државни секретар при Министарству просвете, науке и технолошког развоја госпођа Гордана Предић, која је нагласила потребу и значак одржавања оваквих обука у циљу превнеције појаве вршњачког насиља у школама. Посебно се захвалила присутнима на пријавам и истакла да је владало велико интересовање за овај термин обуке и да ће се у наредном периоду размотрити могућност увођења додатних термина.

Прво предавње под назовом „Заштита од насиља у школама-изазови и могућности“ одржале су од 10:15 до 11:45 часова одржале су  Биљана Лајовић, специјалиста школске психологије и Милена Опарница, психолог.

После получасовне паузе до 13.45 часова одржано је наредно предавање „Третирање насиља у драмским формама – “Увод у технике и алате“ одржали су Тијана Грумић, драматург и Владан Ђурковић, редитељ. Током овог предавања прсутнима су предочене могућности рада у драмским секцијама на ангажоване теме.

У оквиру другог дела програма који је почео у 14 часова организована је кратка радионица са циљем обучавања учесника да саставе драмску причу или ситуацију на основу искустава учесника њихових драмских секција. Наиме, радионица се заснивала на принципу рада Шкотског националног позоришта из Едингбурга и користила је принцип састављања приче кроз наративну структуру објашњену у књизи ’’Херој са хиљаду лица’’ Џозефа Кембела ( Јосепх Цампбелл: Тхе Херо wитх а Тхоусанд Фацес).

Деца из глумачке школе омладинског позоришта ДАДОВ била су позвана да као учесници радионице буду они од чијих ће се искустава саставити прича. Осморо деце добило је задатак да на 6 задатих тема напишу неколико кратких асоцијација или искустава (за сваку тему било је одвојено 60 секунди за писање). Након што су деца написала своје утиске и искуства, наставници који су били учесници радионице поделили су се међусобно у 8 група и имали задатак да од папирића на којима су деца писала (а које су насумично одабрали по један са сваке од 8 гомила) саставе причу коју би касније могли да пренесу на позоришну сцену.

Након те радионице повела се дискусија о принципу рада на позоришној представи када не постоји текстуални предложак за њу и могућностима које оваква врста радионице пружа. Осим тога, на неколико кратких примера приказано је и како функционишу неке друге технике рада са децом које су поменуте у првом делу програма када се причало о Форум театру и Плејбек театру. У овом делу радионице поново су као велика помоћ била деца из глумачке школе позоришта ДАДОВ. Након тога уследила су питања,  а убрзо затим и завршетак комплетног програма обуке.

Izvršna produkcija

ДАНИ СЛОБОДЕ 2023.

20 . 10 – 1. 11. 2023. ДАНИ СЛОБОДЕ, традиционална градска манифестација која слави два веома важна датума из историје Београда, 1. новембар 1918 –

Saznaj više »