Obuka nastavnika 2017

Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog je u saradnji sa Omladinskim pozorištem DADOV u Beogradu realizovalo je u četvrtak 19. januara 2017. godine program stručnog usavršavanja za zaposlene u obrazovanju pod nazivom „Obuka nastavnika za tretman teme vršnjačkog nasilja kroz dramsku formu“.

Ukupan broj prijavljenih nastavnika je 241. Programu je prisustvovalo 94 nastavnika što predstavlja pun kapacitet obuke. Za ostale nastavnike, njih 137 formirana je „lista čekanja“ ukoliko se u dogovoru sa Ministarstvom naprave naredni termini obuke u februaru i martu.

Autori programa obuke su:

  1. 1. Biljana Lajović, specijalista školske psihologije
  2. 2. Milena Oparnica, psiholog
  3. 3. Tijana Grumić, dramaturg
  4. 4. Vladan Đurković, pozorišni reditelj

Program je trajao osam (8) sati – jedan radni dan.

     Obuka je počela u zakazanom terminu u 10 časova, uvodnu reč imala je državni sekretar pri Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja gospođa Gordana Predić, koja je naglasila potrebu i značak održavanja ovakvih obuka u cilju prevnecije pojave vršnjačkog nasilja u školama. Posebno se zahvalila prisutnima na prijavam i istakla da je vladalo veliko interesovanje za ovaj termin obuke i da će se u narednom periodu razmotriti mogućnost uvođenja dodatnih termina.

Prvo predavnje pod nazovom „Zaštita od nasilja u školama-izazovi i mogućnosti“ održale su od 10:15 do 11:45 časova održale su  Biljana Lajović, specijalista školske psihologije i Milena Oparnica, psiholog.

Posle polučasovne pauze do 13.45 časova održano je naredno predavanje „Tretiranje nasilja u dramskim formama – “Uvod u tehnike i alate“ održali su Tijana Grumić, dramaturg i Vladan Đurković, reditelj. Tokom ovog predavanja prsutnima su predočene mogućnosti rada u dramskim sekcijama na angažovane teme.

U okviru drugog dela programa koji je počeo u 14 časova organizovana je kratka radionica sa ciljem obučavanja učesnika da sastave dramsku priču ili situaciju na osnovu iskustava učesnika njihovih dramskih sekcija. Naime, radionica se zasnivala na principu rada Škotskog nacionalnog pozorišta iz Edingburga i koristila je princip sastavljanja priče kroz narativnu strukturu objašnjenu u knjizi ’’Heroj sa hiljadu lica’’ Džozefa Kembela (Joseph Campbell: The Hero with a Thousand Faces).

Deca iz glumačke škole omladinskog pozorišta DADOV bila su pozvana da kao učesnici radionice budu oni od čijih će se iskustava sastaviti priča. Osmoro dece dobilo je zadatak da na 6 zadatih tema napišu nekoliko kratkih asocijacija ili iskustava (za svaku temu bilo je odvojeno 60 sekundi za pisanje). Nakon što su deca napisala svoje utiske i iskustva, nastavnici koji su bili učesnici radionice podelili su se međusobno u 8 grupa i imali zadatak da od papirića na kojima su deca pisala (a koje su nasumično odabrali po jedan sa svake od 8 gomila) sastave priču koju bi kasnije mogli da prenesu na pozorišnu scenu.

Nakon te radionice povela se diskusija o principu rada na pozorišnoj predstavi kada ne postoji tekstualni predložak za nju i mogućnostima koje ovakva vrsta radionice pruža. Osim toga, na nekoliko kratkih primera prikazano je i kako funkcionišu neke druge tehnike rada sa decom koje su pomenute u prvom delu programa kada se pričalo o Forum teatru i Plejbek teatru. U ovom delu radionice ponovo su kao velika pomoć bila deca iz glumačke škole pozorišta DADOV. Nakon toga usledila su pitanja,  a ubrzo zatim i završetak kompletnog programa obuke.

Izvršna produkcija