O školi glume i govora

Kada su Mihajlo Tošić, Zoran Ratković, Jovan Ristić i Momčilo Baljak osnovali DADOV 1958. godine, tražili su i stvorili sebi priliku da klasična dela tumače na svoj, alternativni način. U tom duhu, osnivanje Škole glume i govora pri pozorištu je potpuno prirodan korak napred i nastavak cele dadovske ideje.

U Školi glume i govora kroz četiri meseca koliko traje, predavači koji su vrhunski talenti i dokazani umetnici u svojim oblastima, otkrivaju u polaznicima njih same, pokušavaju da ih oslobode stidljivosti, maski i lažnih uloga koje su im nametnute i ostanu na sceni kao upravo ono ko su. Škola je idealna prilika za oslobađanje od stidljivosti, druženje, učenje pravilnog i prirodnog govora ali i formiranje prvih ozbiljnih talenata i učenje osnova glumačkog zanata.

Režiseri Predrag Stojmenović, Darjan Mihajlović i Kokan Mladenović zajedno sa profesorom dikcije Radovanom Kneževićem, kompozitorkom Irenom Popović i profesionalnim baletskim igračem Milanom Gromilićem, vodiće polaznike kroz avanturu spajanja teorijskog znanja i prakse u omladinskom pozorištu neverovatno bogate i zabavne istorije. Časovi se održavaju vikendom u četri grupe u zavisnosti od uzrasta. Na kraju četvoromesečnog rada škole održava se javni čas na kojem polaznici imaju priliku da pokažu stečeno znanje. Posle isteka četiri meseca, najtalentovaniji učenicima su otvorena vrata nastavka usavršavanja glume i govora na Master klas časovima Kokana Mladenovića.

DADOV se već 56 godina trudi da šansu mladim talentovanim ljudima kroz Školu glume i govora sa najdužom tradicijom na teritoriji Beograda. Za sve vreme postojanja iz pozorišta DADOV poniklo je na stotine danas eminentnih pozorišnih stvaralaca (glumaca, pisaca, reditelja, producenata). Imena koja su prve pozorišne korake napravila na sceni DADOV-a obeležila su sprsku teatarsku i kinematografsku scenu. Koji god da se motiv krije, pa neka je i čista radoznalost, svaki srednjoškolac i osnovac je pozvan da dođe na audiciju za ovu školu i otkrije po nešto o pozorištu, umetnosti i, najvažnije, o sebi.